Alena Dziadkiewiczová

Kdo jsem:

47letá matka dvou dětí, vdaná, bydlím na Nové Hospodě téměř od narození (s výjimkou 6 měsíců strávených v Křížkovém Újezdci)

Co dělám:

Jsem zaměstnanec obecního úřadu prvního stupně. Specializuji se na oblast územního plánování a věcných břemen.

Co mě zajímá:

Historie, krajina, urbanismus, kultura

Proč kandiduji:

Podnětem je pro mne současný technický stav prostoru dopravních komunikací na území obce a nefunkčnost některých organizačních vazeb v rámci obecního rozhodování v souvislosti s platnou legislativou a to vše mne směruje mezi členy kandidátky VAL s cílem technický stav komunikací řešit systémově a zlepšit komunikační vazby OÚ v rámci jeho orgánů a také směrem k veřejnosti.

Proč za Val:

Protože názorová stanoviska členů této kandidátky jsou mi blízká – viz programové body na webu kandidátky.

Co jsem pro obec již udělal:

Jako zastupitel obce, jako člen výborů obce, např. ŽP, jsem již v historii formou připomínek dosáhla některých změn v jednotlivých kauzách či v přístupu práce OÚ. Ve velmi krátkém období, kdy jsem byla starostkou obce, se mi podařilo zmapovat agendu OÚ a nahlédnout „pod pokličku“ jednotlivých tehdy projednávaných kauz a uplatňovat u nich veřejný zájem.  Jako člen redakční rady Zpravodaje jsem se podílela na realizaci jeho obsahových a vizuálních změn. V současném volebním období jsem jako člen stavební komise rady obce zpracovávala podněty a připomínky k jednotlivým případům projednávaným komisí (např. Lokalita K1, zmapování současného stavu dešťové kanalizace, dopravního značení, veřejného prostoru pro komunikace a chodníky na území celé obce pro účely pasportizace komunikací obce včetně návrhu nových řešení, energetická náročnost budov ZŠ, a spousty dalších kauz). Dále jsem samostatně připomínkovala např. „Zásady územního rozvoje Středočeského. kraje“ a prosazovala oddělené řešení veřejné hromadné dopravy mimo hlavní dopravní tahy v trase Praha-Libuš-budoucí konečná stanice metra směr Jesenice tzv. systém Tram-Train nebo Metro-Bus s cílem zefektivnit tuto veřejnou dopravu. Totéž jsem uplatnila v rámci zjišťovacího řízení u koncepce „Integrovaný krajský program snižování emisí a zlepšení kvality ovzduší na území Středočeského.kraje“, v rámci něhož jsem také deklarovala požadavek na rozšíření stálých monitorovacích stanic kvality ovzduší poblíž dálnice D1 v úseku mezi Prahou a Mirošovicemi, protože stávající systém monitoringu dvou stanic v našem okolí (Praha-Libuš a Ondřejov) je nevyhovující. Zpracovávala jsem pro obec podklady ohledně vyjádření obce k dokumentaci EIA záměru „D3 – Středočeská část“.
 

Čemu bych se věnovala:

Jelikož mou specializací je územní plánování, tak v této oblasti mám obci co nabídnout. Jsem schopna přispět i svou znalostí zákona o obcích a související legislativy. Chtěla bych se podílet na zefektivnění a zvýšení pružnosti organizačních a komunikačních funkcí obce, a to hlavně s důrazem na samostatnou působnost a na vztah k veřejnosti. Více se zaměřit na dopravu a na stav dopravních komunikací a chodníků v obci, jejich pasportizaci a jejich systémový prioritní výběr z hlediska rekonstrukcí a oprav.